سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابرهایی روی زمین!


هماهنگ کردن یک پس زمینه مناسب با گله گوسفندان می تواند نتایج دیدنی را به دنبال داشته باشد. بر خلاف تصورات، گوسفندان حیواناتی احمق و گنگ نیستند بلکه در عین حال بسیار باهوش هستند و مغزشان نیز بخوبی فعالیت می کند.
ابرهایی روی زمین!

 

 پیشنهاد می کنیم برای عکاسی از ابرها فقط در آسمان به دنبال سوژه مناسب نباشید. با حضور در مناطق غیر شهری و نزدیک ترین گله گوسفند می توان تصاویر بی نظیری از این موجودات کرکی و البته مفید به ثبت رساند. هماهنگ کردن یک پس زمینه مناسب با گله گوسفندان می تواند نتایج دیدنی را به دنبال داشته باشد. بر خلاف تصورات، گوسفندان حیواناتی احمق و گنگ نیستند بلکه در عین حال بسیار باهوش هستند و مغزشان نیز بخوبی فعالیت می کند. فقط مراقب باشید در هنگام عکاسی گرفتار خواب آلودگی نشوید زیرا از قدیم نسخه "شمارش کردن گوسفندان" برای افراد بی خواب تجویز شده است! در ادامه تصاویری زیبا از این موجودات مفید را مشاهده خواهید کرد.

ادامه مطلب...


      

بدترین وضعیت آبی در تاریخ هزاران ساله ایران

 در تاریخ هزاران ساله ایران و حتی در دوره های خشکسالی، این سرزمین هیچگاه تا بدین اندازه دچار کم آبی نبوده است.

اوضاع واقعاً وحشتناک است؛ نه تعارفی در کار است و نه مبالغه ای. آب برخی سدها کاملاً ته کشیده، بقیه هم آب اندکی در بساط دارند. از بارندگی قریب الوقوع هم نشانه ای در دست نیست.

بدتر از وضعیت آب سدها - که مقابل چشم اند و دیده می شوند - وضعیت آب های زیر زمینی است که روز به روز ته می کشند و پایین تر می روند. آب های زیر زمینی دو نوع اند: "ذخایر استاتیک و ذخایر دینامیک." ذخایر استاتیک ،آب هایی هستند که در دل زمین طی سالیان دراز جمع می شوند و پشتوانه آبی کشورند (مانند ذخایر طلا که پشتوانه پول ملی هستند) و ذخایر دینامیک، آب هایی هستند که هر ساله جمع و مصرف می شوند.

چاره چیست؟
بدترین وضعیت آبی در تاریخ هزاران ساله ایران / چاره چیست؟!
 

ادامه مطلب...


      

طعنه سنگین سامسونگ به اپل! (+عکس)

طعنه‌ سنگین سامسونگ به اپل! (+عکس)

      

لباس عروس چهار کیلومتری! (عکس)

 

فرارو: این خط سفید رنگ، دنباله 4100 متری یک لباس عروس چینی است. تهیه این لباس یک ماه زمان برده است.

لباس عروس چهار کیلومتری! (عکس)


      

جغدها، استادان استتار (عکس)

مهر: جغدها را می توان بدون شک استادان استتار شدن لقب داد. آنها به گونه ای خود را در میان دیوارها، درختان و سنگ ها جای می دهند، که به راحتی نمی توان از اشیاء پیرامونی تشخیصشان داد. 

شما هم امتحان کنید و ببینید می توانید در این تصاویر جغدها را از سایر اشیاء تشخیص دهید؟  

جغدها، استادان استتار (عکس)
      

تبدیل سطوح مختلف به باتری خورشیدی با رنگ نانولوله کربن

نانولوله های کربن در هر چیزی از چراغ های انرژی مستقل تا فناوری پاکسازی نشت نفت به کار گرفته شده اند. اخیرا، تیمی از دانشگاه رایس با استفاده از نانولوله های کربن موفق به تولید رنگی شده است که می تواند هر سطحی را به باتری یون لیتیوم مبدل کند! این رنگ قابل تبدیل دارای پتانسیل ایجاد یک باتری خورشیدی قابل شارژ و عملی روی هر سطحی است.

      

شکارچیان نور در تاریکی!

 

 عکاسی با تلفن همراه راه درازی را از سال 2000 که نخستین تلفن همراه مجهز به دوربین در ژاپن معرفی شد تاکنون طی کرده است. در حال حاضر، اکثر موبایل های هوشمند پرچمدار قادر به گرفتن عکس هایی هستند که کاربران را از همراه داشتن دوربین های کامپکت بی نیاز می کنند. در حقیقت، عکاسی یکی از حوزه های اصلی تمرکز تولیدکنندگان موبایل هوشمند محسوب می شود. با این وجود، مواردی همچنان نیازمند ارتقا چشمگیر بوده و عکاسی در نور کم یکی از آنها محسوب می شود.

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، به طور کلی موبایل های هوشمند نمی توانند در نور کم عکس های خوبی بگیرند که این مساله ناشی از به کارگیری حسگرهای کوچکتر دوربین است. بر همین اساس است که دوربین هایDSLR   با حسگرهای بزرگ خود بهترین گزینه برای عکاسی در نور کم و شب هستند. البته با پیشرفت هرچه بیشتر دوربین موبایل های هوشمند امروزه شاهد ثبت عکس هایی قابل قبول از آنها در شرایط نور کم هستیم. در ادامه این مطلب برخی از بهترین مدل ها برای شکار نور در تاریکی را معرفی می کنیم.

ایسوس زنفون 6 و زنفون 5

شکارچیان نور در تاریکی!

زنفون 5 و زنفون 6 موبایل های هوشمند مقرون به صرفه ای محسوب می شوند اما بنابر ادعای ایسوس فناوری "پیکسل مستر" به این دو تلفن همراه اجازه می دهد تا در محیط های تاریک عکس های خوبی بگیرند. البته حالت عکسبرداری در نور کم موجب می شود تا دوربین 13 مگاپیکسلی زنفون 6 عکس های 3 مگاپیکسلی و دوربین 8 مگاپیکسلی زنفون 5 عکس های 2 مگاپیکسلی تولید کنند.

 

ادامه مطلب...


      

جانوری که بدن انسان را ذوب میکند

مشرق: کشنده‌ترین مار جهان در جزیره‌ای واقع در 32 کیلومتری آن سوی سواحل سائو پائولوی برزیل سکنی گزیده و زهر آن می‌تواند گوشت انسان را ذوب کند. 

جزیره برزیلی مورد بحث خالی از سکنه بوده و فقط تعداد معدودی از دانشمندان برای مطالعه مارها سالانه اجازه ورود به آن را کسب می‌کنند.


جانوری که بدن انسان را ذوب می‌کند (عکس)



      

لذت رانندگی با فراری 458 اسپچاله A

رانندگی با فراری 458 اسپچاله (Speciale  ) با برچسب قیمت 298 هزار دلاری و پیشرانه ای به قدرت 596 اسب بخار فوق العاده لذت بخش است. اما فراری قصد دارد هر چه بیشتر این تجربه را ارتقا داده و از این رو نسخه بدون سقف آن را معرفی کرده که لذت رانندگی را دو چندان می کند. 

لذت رانندگی با فراری 458 اسپچاله A

 

ادامه مطلب...


      

اُریس و معرفی یک \نخستین\ به دنیای ساعت

 شرکت سوئیسی اُریس به واسطه ساعت های فوق العاده زیبای خود مشهور است. اکنون این شرکت معرفی یک "نخستین" به دنیای ساعت را مد نظر قرار داده است. مدل The Oris Big Crown ProPilot Altimeter   نخستین ساعت اتوماتیک جهان مجهز به ارتفاع سنج داخلی است. 
      




  • کد نمایش افراد آنلاین
  • کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    کداهنگ برای وبلاگ

    کد ِکج شدَنِ تَصآویر

    کداهنگ برای وبلاگ


    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب